Nøglebestilling| 82 82 82 09
Husk håndværkerfradrag alarminstallation

Fradrag på installation af tyverialarm

Vidste du, at du kan få fradrag for installationen af din tyverialarm? Siden 2018 har du kunne benytte håndværkerfradaget til at få fradrag for håndværksydelser, herunder installation af tyverialarmer. Og håndværkerfradraget forsætter i 2020. Du kan altså trække udgifter til håndværkere og rengøringshjælp fra i skat.

Højt antal af indbrud i Danmark

Hvert år oplever flere tusinde danskere at have indbrud i deres hjem. Udover at være en grim oplevelse, kan det være dyrt for de ramte familier. I mange tilfælde lykkedes det nemlig desværre ikke politiet at få de stjålne ejendele tilbage.

De mange indbrud skyldes blandt andet, at flere danskere kan blive meget bedre til at sikre deres hjem mod indbrud. Danske hjem er ofte forsynet med usikre låse, som gør det nemt for tyven at få adgang til boligen. Derudover har mange ikke sikret sig yderligere med tyverialarm, vindueslåse, terrasselåse eller andet.

LÆS OGSÅ: Trænger din dør til udskiftning af lås?

Flere tror at indbrudssikring er en omkostelig affære, men det behøver det nødvendigvis ikke at være. Med få ressourcer er det muligt at få skabt et sikkert hjem, hvor tyven ikke har frit spil.

LÆS OGSÅ: Indbrudssikring af din bolig – hold tyvene væk med tyverisikring

Økonomisk tilskud

BoligJobordning, som ofte omtales som ”håndværkerfradraget”, trådte i kraft i 2018. Håndværkerfradraget gør det muligt, at få skattefradrag for service- og håndværkerydelser, som er udført i hjemmet eller fritidsboligen. Det betyder at alle danskere over 18 år må fradrage op til 12.200 kr. for arbejdsløn til håndværkerydelser til udvalgte energiforbedringer. Herunder kan lønnen til installation af tyverialarm fradrages.

Ligeledes kan danskere også få fradrag på op til 6.100. kroner for løn til serviceydelser, som f.eks. børnepasning, havearbejde eller rengøring.

Målet med ordningen er blandt andet at mindske omfanget af sort arbejde og styrke beskæftigelsen i små og mellemstore virksomheder. Fradraget fungerer også som en slags økonomisk tilskud, der skal motivere flere til at energitilpasse deres hjem eller købe ydelser, der kan være med til at lette hverdagen. Læs mere om håndværkerfradraget på Skats egen hjemmeside.

håndværkerfradrag Kilde: skat.dk

Håndværkerfradraget omfatter også tyverialarmer

Desværre kan man ikke få fradrag for udskiftning af låse, men med tyverialarmer er sagen en anden. Med håndværkerfradraget er det muligt at sikre hjemmet mod ubudne gæster, og få trukket udgifter til installationen fra i Skat.

En tyverialarm kan være et godt supplement til tyverisikring. Tyverialarmer har nemlig en præventiv effekt på indbrud, da det får tyven til at overveje indbruddet en ekstra gang. Det bedst tænkelige scenarie vil være at indbrudstyven ser alarmen eller skiltningen, og opgiver sit ærinde.  Skulle alarmen ikke afskrække tyven, er den er med til at stresse tyven, så vedkommende går mindre grundigt til værks. Derudover er alarmen med til at gøre naboerne opmærksomme på indbruddet.

LÆS OGSÅ: Sikkerhed i top med tyverialarm

Sådan indberetter du håndværkerfradraget på din alarminstallation til Skat

Du skal selv indberette dit fradrag til SKAT. Det kan gøres i forskudsopgørelsen for 2019. I rubrik 460, der ligger under ”Ligningsmæssige fradrag” kan du indtaste installationsbeløbet. Hvis du betaler installationen i rater, indtastes beløbet, som er betalt i 2019. Derefter klik ”Beregn” og ”Godkend”, så vil fradraget blive registreret. Læs mere på Skats egen hjemmeside.

BEMÆRK: Du kun kan få fradrag for udgifter til installation og eventuel rabat kan ikke trækkes fra. Der er ikke fradrag for udgifter til selve tyverialarmen.

Hvis du vil benytte håndværkerfradraget for 2019, skal du have betalt regningen senest to måneder efter årsskiftet, altså den 29. februar 2020. Betaler du senere vil fradraget gælde for 2020.

Rabat på forsikringen med tyverialarm

Der findes mange typer af alarmer, derfor bør du altid overveje dine behov før du anskaffer et alarmsystem. Det kan måske endda være en god ide at kontakte dit forsikringsselskab, da flere selskaber giver rabat på forsikringen, hvis du får installeret bestemte typer alarmer. Din låsesmed kan også vejlede dig til hvilken alarm du bør vælge i forsikringsøjemål.

Hvad skal tyverialarmen som minimum have?

Der findes et hav af forskellige alarmsystemer på markedet og det er ikke helt ligegyldigt, hvad din alarminstallation bør indeholde. Først og fremmest afhænger det af, hvor godt du ønsker at sikre dit hjem, men som minimum bør alarmen have:

  • Detektorer, der reagerer hvis nogen bevæger sig i rummet. Disse opsættes typisk i rummet, hvor dine værdigenstande er placeret og hvor det forventes at indbrudstyven vil bryde ind.
  • Kæledyrsfiltrering, er vigtigt for dig med dyr i hjemmet. Hvis du har kæledyr, bør du gå efter en alarm, der ikke aktiveres af f.eks. din hund eller kat.

Du bør altid lade dig rådføre af en professionel installatør for at være sikret en optimal løsning, der tager højde for din indretning og dine behov.

Installation af professionel alarmmontør

Med håndværkerfradraget er derfor ingen grund til at lege gør-det-selv-mand og gå på kompromis med sikkerheden i hjemmet. Vores professionelle montører har mange års erfaring med installation af alarmsystemer og sikrer at dit alarmsystem bliver installeret korrekt på kort tid. Derudover sikrer KEYPARTNERs montører at systemet er tilpasset dit hjem og indretning, så du er bedst muligt sikret.

Tøv ikke med at kontakte KEYPARTNER, hvis du ønsker at indbrudssikre dit hjem med et alarmsystem.

 

 

Kontakt os uforpligtende

Få en optimal løsning, til lige præcis jeres behov

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere her.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Footer Logo
Vil du have en sikkerhedsløsning der holder?
Kontakt os og hør hvad vi kan gøre for dig.
Døgnvagt 24/7

KONTAKT OS

  • Øster Søgade 36, 1357 København K
  • 82 82 82 09
  • info@keypartner.dk
  • CVR-Nr. 36963964

CERTIFICERET AF

Cerfidan
forsikring og pension
Ruko