Elektronisk adgangskontrol giver større sikkerhed

I gennemsnit er det i dag kun 10 % af døre i danske bygninger, der er forsynet med elektronisk adgangskontrol. Det vil altså sige, at hele 90 % af danske døre stadig bruger alm. nøgler*.

Især rigtig mange arbejdspladser anvender et elektronisk låsesystem. Det skaber nemlig stor tryghed at vide, hvem der færdes i virksomheden – og ikke mindst hvornår. Dertil er det hurtigt og nemt at oprette, redigere eller slette i et adgangskortsystem ved medarbejderskift – eller ved eksempelvis nye beboere i boligforeningen eller udflytning af gæster fra hoteller.

Fremtiden vil vise, om den teknologiske udvikling, der finder sted i erhvervslivet ift. skift til elektronisk låsesystem, også vil blive overført til private boliger - og dermed udligne balancen mellem brugere af elektronisk adgangskontrolsystemer og alm. nøgler.

Hvis I har et almindeligt mekanisk låsesystem, kan I risikere at skulle omlægge hele systemet, hvis blot en enkelt nøgle forsvinder. Det problem slipper I for med et adgangskontrolsystem.

* Kilde: Tallene stammer fra statistik indhentet af Keypartner selv såvel som en samarbejdspartner.

Adgangskontrol gør det nemt at:

  • Ændre adgangsforhold løbende
  • Tilføje eller udelukke brugere
  • Spærre en nøgle
  • Se hvem der kommer og går
Elektronisk adgangskontrol med mobiltelefon

Spar penge og få mere sikkerhed

Vi leverer også dørtelefoner, som fungerer sammen med adgangskontrolsystemer. Der er ofte økonomiske fordele ved at etablere dørtelefonanlæg og elektronisk låsesystem samtidig.

KeyPartner servicerer alle typer adgangskontrolanlæg. Vi tilbyder også et komplet program af både online og offline anlæg. Kontakt os for mere info eller book et indledende møde og hør, hvad vi kan gøre for jer.
Vi stiller gerne op til et møde hos jer, på bestyrelsesmøder, på generalforsamlinger eller i andre sammenhænge.
Vi står klar til at lytte til jeres behov og rådgive ud fra det.

Kontakt os uforpligtende og få en optimal løsning, til lige præcis jeres behov





OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere her.

Vi forhandler følgende elektroniske låsesystemer:

Salto, SMARTair og SimonsVoss

Salto, SMARTair fra Ruko og SimonsVoss er adgangskontrolsystemer, der enkelt og effektivt giver brugeren mulighed for at administrere alle adgangsbehov og låse alle døre uden indviklede og dyre kabelsystemer. Løsningerne er billige, pålidelige og fremtidssikrede samt lette at installere og konfigurere. Systemerne kan som enheder fås batteridrevne. Ønsker du et adgangskontrolsystem, der kan tilsluttes et netværk og styres via pc, klares det ved at trække kabler fra enhederne imellem. Salto skiller sig ud fra de andre adgangskontrolsystemer, da det kan udvides til, at flere afdelinger kan styres fra en server.

ARX

ARX er et kombineret adgangskontrol- og tyverialarmsystem, der er velegnet til hospitaler, kommuner og virksomheder. ARX kan integreres med moduler til mødebooking, alarm og kantinekøb. Systemet er en brugervenlig online løsning med lave driftsudgifter.

Læs mere om Salto, SMARTair, SimonsVoss og ARX.

Optimer bygningens funktionalitet og få mere sikkerhed.

Adgangskontrol giver mange muligheder

Offline Adgangskontrol

Ved et offline elektronisk låsesystem er der intet kommunikationskabel mellem dør og PC. Ændringer i systemet skal først foretages på en PC, hvorefter ændringerne skal implementeres ved hvert enkelt dør via en nøglebrik eller programmeringsenhed. Dette betyder i praksis, at en vicevært eller anden kyndig skal bære oplysningerne ud til hvert enkelte dør. Fordelen ved et offline system er, at det er billigere at etablere end online-løsningen. Til gengæld vil der løbende være omkostningerne forbundet med at få informationerne ud til døren og selv hente loggen.

Online Adgangskontrol

Ved et online elektronisk låsesystem går der et kommunikationskabel ud til hvert enkelte dør, og alt styres centralt fra en PC. Når der opstår behov for ændringer, foretages disse på PC’en og bliver med det samme formidlet ud til døren. Fordelen ved denne løsning er, at det er hurtigt og nemt at foretage ændringer til systemet samt at holde sig opdateret med logfiler fra hvert enkelte dør. Ulempen ved denne løsning er, at engangsomkostningen er forholdsvis høj sammenlignet med offline adgangskontrol.

Kombiner efter egne behov

I dag findes der flere systemer, som kombinerer egenskaberne fra online og offline systemer

Mange vælger at bruge elektronisk adgangskontrol som supplement til et mekanisk låsesystem. Det gør de blandt andet ved at sætte elektronisk adgangskontrol på alle fælles døre i en virksomhed/ejendom, men på den enkelte ansattes kontor eller beboers lejlighed, anvender de en almindelig (mekanisk) nøgle.
Fordelen ved denne model er, at I kan kombinere begge systemers egenskaber og få det bedste fra begge verdener til den bedste pris, idet antallet af online døre begrænses.

Øg mulighederne med et elektronisk adgangskontrolsystem

  • Øget sikkerhedskontrol med mulighed for tidsstyring af brugere
  • Gør det muligt selv at ændre i rettigheder til brugere og døre
  • Kan kombineres med elektronisk dørautomatik og tyverialarm