Nøglebestilling| 82 82 82 09

Adgangskontrol giver mange muligheder

I dag findes der flere systemer, som kombinerer egenskaberne fra online og offline systemer.

Supplér med elektronisk adgangskontrol

Mange vælger at bruge elektronisk adgangskontrol som supplement til et mekanisk låsesystem. Det gør de blandt andet ved at sætte elektronisk adgangskontrol på alle fælles døre i en virksomhed/ejendom, men på den enkelte ansattes kontor eller beboers lejlighed, anvender de en almindelig (mekanisk) nøgle. Fordelen ved denne model er, at I kan kombinere begge systemers egenskaber og få det bedste fra begge verdener til den bedste pris, idet antallet af online døre begrænses.

Offline system

Ved et offline elektronisk låsesystem er der intet kommunikationskabel mellem dør og PC. Ændringer i systemet skal først foretages på en PC, hvorefter ændringerne skal implementeres ved hvert enkelt dør via en nøglebrik eller programmeringsenhed. Dette betyder i praksis, at en vicevært eller anden kyndig skal bære oplysningerne ud til hvert enkelte dør. Fordelen ved et offline system er, at det er billigere at etablere end online-løsningen. Til gengæld vil der løbende være omkostningerne forbundet med at få informationerne ud til døren og selv hente loggen.

Online system til elektronisk adgangskontrol

Ved et online elektronisk låsesystem går der et kommunikationskabel ud til hvert enkelte dør, og alt styres centralt fra en PC. Når der opstår behov for ændringer, foretages disse på PC’en og bliver med det samme formidlet ud til døren. Fordelen ved denne løsning er, at det er hurtigt og nemt at foretage ændringer til systemet samt at holde sig opdateret med logfiler fra hvert enkelte dør. Ulempen ved denne løsning er, at engangsomkostningen er forholdsvis høj sammenlignet med offline adgangskontrol.

Elektronisk adgangskontrol med mobiltelefon

Adgangskontrol gør det nemt at:

  • Ændre adgangsforhold løbende
  • Tilføje eller udelukke brugere
  • Spærre en nøgle
  • Se hvem der kommer og går

Salto, SMARTair, SimonsVoss og ARX

SaltoSMARTairSimonsVoss er adgangskontrolsystemer, der enkelt og effektivt giver brugeren mulighed for at administrere alle adgangsbehov og låse alle døre uden indviklede og dyre kabelsystemer. Løsningerne er billige, pålidelige og fremtidssikrede samt lette at installere og konfigurere. Systemerne kan som enheder fås batteridrevne.

Ønsker du et adgangskontrolsystem, der kan tilsluttes et netværk og styres via pc, klares det ved at trække kabler fra enhederne imellem. Salto skiller sig ud fra de andre adgangskontrolsystemer, da det kan udvides til, at flere afdelinger kan styres fra en server.

ARX er et kombineret adgangskontrol- og tyverialarmsystem, der er velegnet til hospitaler, kommuner og virksomheder. ARX kan integreres med moduler til mødebooking, alarm og kantinekøb. Systemet er en brugervenlig online løsning med lave driftsudgifter.

Smartair

Gør sikkerheden i virksomheden så smart og brugervenlig som mulig med et SMARTair adgangskontrolsystem. I enhver virksomheds- eller erhvervsbygning er sikkerheden afgørende, da man bliver nødt til at holde styr på, hvem der kommer og går i bygningen.

Salto

SALTO har udviklet et adgangskontrolsystem, der ikke kun sætter sikkerheden, men også brugervenligheden i højsædet. Med et system fra SALTO er man fri for dyre og indviklede systemer og ender derimod med en smart løsning, der gør, hvad den skal.

Arx

Med et ARX-adgangskontrolsystem har du ikke kun det fulde overblik over aktiviteterne i bygningen, og hvem der kommer og går, men samtidig sikrer du også din bygning mod tyveri og indbrud. Og det hele foregår digitalt, hvilket maksimerer brugervenligheden og minimerer besværet.

Spar penge og få mere sikkerhed

I gennemsnit er det i dag kun 10 % af døre i danske bygninger, der er forsynet med elektronisk adgangskontrol. Det vil altså sige, at hele 90 % af danske døre stadig bruger alm. nøgler*.

Især rigtig mange arbejdspladser anvender et elektronisk låsesystem. Det skaber nemlig stor tryghed at vide, hvem der færdes i virksomheden – og ikke mindst hvornår. Dertil er det hurtigt og nemt at oprette, redigere eller slette i et adgangskortsystem ved medarbejderskift – eller ved eksempelvis nye beboere i boligforeningen eller udflytning af gæster fra hoteller.

Elektronisk adgangskontrol er fremtiden

Fremtiden vil vise, om den teknologiske udvikling, der finder sted i erhvervslivet ift. skift til elektronisk låsesystem, også vil blive overført til private boliger - og dermed udligne balancen mellem brugere af elektronisk adgangskontrolsystemer og alm. nøgler.

Hvis I har et almindeligt mekanisk låsesystem, kan I risikere at skulle omlægge hele systemet, hvis blot en enkelt nøgle forsvinder. Det problem slipper I for med et adgangskontrolsystem.

* Kilde: Tallene stammer fra statistik indhentet af KEYPARTNER selv såvel som en samarbejdspartner.

Hos KEYPARTNER kan vi hjælpe dig med

Alarmsystem

Låsesystemer

Dørtelefoner

Dørautomatik

Kontakt os uforpligtende

Få en optimal løsning, til lige præcis jeres behov

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere her.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Footer Logo
Vil du have en sikkerhedsløsning der holder?
Kontakt os og hør hvad vi kan gøre for dig.
Døgnvagt 24/7

KONTAKT OS

  • Øster Søgade 36, 1357 København K
  • 82 82 82 09
  • info@keypartner.dk
  • CVR-Nr. 36963964

CERTIFICERET AF

Cerfidan
forsikring og pension
Ruko
×
Ring op
Nøglebestilling
Kontakt os
Menu